Tuesday, 5 October 2010

ANTI???KENAPA???

Assalammualaikum....
Hi all...

kenapa harus ada sikap "ANTI"...
walaupun benci gan seseorang 2 jgn r wat malu die n sakitkan ati die...
senyap je lah, x yah lah wat pape...
ini x...
kalo dah x suka o benci bia lah diri kamu saja jgn nak ajak2 org nak benci gan org 2 juga...
kta sebagai manusia harus bersikap berkasih sayang sesama kte bkn nye "ANTI"...
cuba lah fikir ckt...
mcm ner kte d tmpt org kte "ANTI" 2...
mcm ner perasaan org wat mcm2 kat kte...
mcm 2 jugak lah perasaan org 2 yg kte "ANTI"...
dah benci, benci je lah...
jgn lah nak hukum die lak...
xde hak lgsg kte nak bg hukuman, die xde wat pape yg salah pun...
kalo x puas ati duduk r berbincang...
setiap masalah ade jln penyelesaiannya...
n plz jgn wat fitnah...
semua org tau hukum fitnah ape kan dlm konteks agama islam...
FITNAH LEBIH DASYAT DARI MEMBUNUH SESEORANG...
kalo dah dasyat, maknanye berdosa besarlah org yg wat fitnah...
kalo nak tau kepastian tanye je lah...
bertanye labih baik dari buat dosa...
xtau lah nak ckp dgn org zaman skrg...
emmmm...
letih dah dgn perangai2 manusia yg x pernah berfikiran panjang sebelum nak wat sesuatu 2...

benda yang tajam n lukanya susah nak d ubati adalah lidah @ kata2 seseorg 2...
kata2 blh melukakan ati sesorg n payah nak ubati...
kata2 mudah utk d ingati...
kalo tgn kene pisau...
yup mmg skt p kesakitan itu hnyalah sementara...
kalo hati luka dgn kata2 seseorang...
susah sama sekali nak d ubati...
sebab kata2 yg menyakitkan selalunya payah utk kta lupakan...

so plz kalo nak ckp sesuatu 2 kte kene fikir kata2 itu beracun atau x...
kalo kata2 beracun terkeluar juga dr mulut kta...
minta maaf cpt2 dgn org itu n tarik balik kata2 beracun yg kta sampaikan kat die...

sy nak minta maaf kalo sy de wat salah dlm blog nie...
terkasar bahasa...
pendapatan berbeza atau sebagainya...
maafkan sy...
sy manusia biasa yg x terlepas dr membuat kesilapan @ kesalahan...
yang baik datang nye dari ALLAH swt...
yg buruk datang nye dari sy sendiri...

WALLAHUALAM...

eein chenta ejo
segalanya keranaNya

1 comment:

  1. bena ta drik....ngn cun mun ko jd ustazah ngek...

    ReplyDelete